Konstrukcje – co wybrać


Ponieważ jesteśmy producentem – w ramach tego samego modelu garażu blaszanego możemy dokonać dodatkowej konfiguracji w zależności od specyficznych wymagań użytkowych, estetycznych i funkcjonalnych.

Poniżej zamieszczamy odpowiedzi na kilka z najczęstszych pytań dotyczących konstrukcji garaży blaszaków.

… – czy można kupić garaż podwójny przedzielony w środku ścianką?

W wypadku garaży podwójnych i wielostanowiskowych zawsze możemy zrobić według Państwa życzenia ścianki działowe odgradzające przestrzenie garażowe. Możemy też zastosować kratownicę łączącą front z tyłem blaszaka pod dachem zamiast ścianki, wówczas zyskuje się obszerną przestrzeń wewnątrz. Garaże dwu i więcej stanowiskowe podzielone ściankami zamawiane są najczęściej przez właścicieli dużych placów garażowych, wspólnoty mieszkaniowe lub po prostu sąsiadów chcących obniżyć koszty logistyczne zakupu blaszaków. Garaż blaszany z kratownicą w miejsce ścianki to w 99% przypadków konstrukcje podwójne szerokości 6m w których właściciele parkują swoje dwa pojazdy.
Poniżej przykład z kratownica i ze ściankami działowymi:

                     konstrukcja z kratownica bez scianki                                        konstrukcja ze scianka dzialowa

 

… – czym różni się wasza konstrukcja wzmocnionego dachu od typowych rozwiązań?

Dachy garażowe naszej produkcji jedno- i dwuspadowe, posiadają konstrukcję wykonaną z belek stalowych z profila zamkniętego. Wymiary belek są różne i zawsze dostosowane do wymiaru garażu- szersze blaszaki mają dach wsparty na odpowiednio większych belkach. W typowych garażach blaszanych stosuje się kątowniki, które nie gwarantują odpowiedniej sztywności i wytrzymałości garaży.
Poniżej przykład konstrukcji dachu dwuspadowego – kratownica srodkowa łączona jest wzdłużnie z tyłem i frontem za pomocą wspomnianych wyżej belek:
wzmocnienie profilem zamkniętym

… – co wybrać dach dwuspadowy czy jednospadowy?

Dach jednospadowy to najlepsze rozwiązanie dla konstrukcji typowych garaży o długości nie przekraczającej 7m i o standardowych wysokościach. Dachy jednospadowe na tył, bok lub na przód w garażach naszej produkcji są oczywiście wzmacniane profilem zamkniętym i stanowią solidne zwieńczenie blaszaków. Jeśli jednak planujecie Państwo postawienie wyższej, lub szerszej konstrukcji stalowej zalecamy dach dwuspadowy, który posiada większy kąt nachylenia od dachu jednospadowego przez co na pewno lepiej sprawdzi się w miejscach gdzie opady zimą są szczególnie duże. Dodatkową zaletą dwuspadów jest możliwość zamontowania automatu do podnoszenia bram uchylnych bez konieczności podnoszenia wysokości ścian garażu.
Poniżej zdjęcia konstrukcji dachu jednospadowego na tył i dwuspadowego na boki.

    dwuspad z kratownica  blizej                             konstrukcja-garaz-z-brama-uchyulna

 

… – jakiej wysokosci światło wjazdu ma typowy garaż?

Wysokość ścian typowego garażu to 2.14m umożliwia to zamontowanie we froncie garażu bramy uchylnej do góry wysokości 2m oraz bramy dwuskrzydłowej otwieranej na boki również wysokości 2m. Należy jednak pamiętać, że o ile wysokość bramy dwuskrzydłowej jest taka sama jak światło wjazdu po jej otwarciu to w wypadku bramy podnoszonej do góry światło wjazdu jest mniejsze o 10 cm i wynosi 1.9m. wynika to z prostego faktu iż brama po uniesieniu musi mieścić się również w wysokości otworu, i zabiera właśnie wspomniane 10cm.

 

… – jakiego koloru blacha będzie wewnątrz mojego garażu?

Garaże których jesteśmy producentem mogą być kryte blachą ocynkowaną ogniowo pierwszego gatunku lub blachą powlekaną w kolorze palety RAL. Blachy ocynkowane są jednakowe po obu stronach tak więc ściana zewnętrzna garażu ocynkowanego jest identyczna z wewnętrzną. Blachy powlekane dostępne są w rozmaitych kolorach, które podczas procesu technologicznego nanoszone sa u producenta blach na jedną stronę połaci blachy, druga strona powlekana jest zawsze jednobarwną powłoką w kolorze kremowym.
Dlatego też Państwa niezależnie od koloru zewnętrznego Państwa garaż wewnątrz będzie miał zawsze ścianki w kolorze kremowym.